Hírek

Ehetsz kenyeret, ha sportolsz, csak nem mindegy milyet!

Ehetsz kenyeret, ha sportolsz, csak nem mindegy milyet!

sport2 (2).jpg

Ma is sokan gondolják úgy, ha valaki az aktív sportolás mellett dönt, akkor az étrendjéből egy életre száműznie kell a kenyeret. Erre természetesen semmi szükség, de az igaz, hogy érdemes különbséget tenni a gabonafélék között. Az étkezési szakértők úgy látják, hogy az aktív testedzés mellett semmiképp sem hagyható el a lassabb felszívódású szénhidrátok fogyasztása. Ezek közé tartoznak a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek is. Kutatások szerint, akik lassabb felszívódású szénhidrátokat fogyasztanak sportolás előtt legkésőbb fél órával, azoknak nem csupán az átlagosnál több energiájuk lesz, hanem kevésbé fáradnak el és több zsírt is égetnek el az edzés során. Ráadásul a teljes kiőrlésű kenyérnek köszönhető az is, hogy az éhségérzet sem jelentkezik még jó ideig a sportolás után. Arról nem is beszélve, hogy ezek a kenyérfajták a magas rosttartalmuk révén segítenek a méreganyagok kiürülésében, illetve vitamin, valamint nyomelem tartalmuk is nagyobb, mint az egyéb gabonaféléké.