Hónap témája

Wellness kenyér

WELLNESS KENYÉR

A hideg, borús téli napok elveszik energiáinkat, szervezetünk teljesítő képessége csökkenhet.

Ma már vitathatatlan, hogy az egészséges szervezet működésének alapja, a megfelelő tápanyagokban rejlik. Ennek figyelembe vételével készítjük nap-mint nap azadalékmentes kenyereinket, valamint ennek  a szemléletnek a tükrében alkottuk meg Wellness kenyereinket is.

Zab – a rostdús emésztésserkentő
A zab tartalmú pékáru gyógyír lehet a különféle emésztési zavarokra, valamint hosszan tartó energiát biztosít. Magas rosttartalma bőséges folyadékfogyasztás mellett megduzzad a bélrendszerben, így a salakanyagok könnyebben távoznak. Szénhidrát tartalma egyenletesen szívódik fel, így cukorbetegség esetén segít megelőzni a hirtelen vércukor-ingadozásokat, hiszen szénhidrátja egyenletesen szívódik fel.

Olajos magvak – a szívbarát társak
Akár őrölt formában rejtőznek a kenyér tésztájában, akár egészben díszítik a péksütemény tetejét, az olajos magvak fogyasztásával nagy lépést teszel szíved és érrendszered egészségéért. A diófélék, a napraforgómag és a lenmag rendkívül gazdagok E-vitaminban, mely erősíti a sejtfalat, és oxigénnel látja el szervezetedet. A többszörösen telítetlen zsírok jelentősen mérséklik a koleszterinszintet, emellett szívbarát zsírsavakkal is ellátják a szervezetet.

Teljes kiőrlésű rozsliszt – egészséges táplálkozás alapja
A rozsból őrölt liszt kevesebb zsírt és szénhidrátot, valamint több ásványi anyagot tartalmaz, mint a világosabb színű búzaliszt. A rostokban gazdag rozs, kedvező élettani hatást fejt ki az emberi szervezetre. Gyakori fogyasztása kedvezően befolyásolja a bélműködést, csökkenti a koleszterinszintet és segít a székrekedés, valamint aranyeres panaszok esetén is.

Búza – a népszerű energiaforrás
A teljes búzaszemet tartalmazó liszt a legismertebb kenyéralapanyag. Könnyen emészthető, és gyorsan hasznosítható energiával látja el szervezetedet. Magas B-vitamin-tartalma gondoskodik kiegyensúlyozott idegrendszeredről, csökkenti a stressz egészségkárosító hatásait. Álmatlanság esetén segít a lefekvés előtt fogyasztott, búzából készült, vékony szelet pirítós. Ha hosszas betegség után veszítettél testsúlyodból, a búzakenyér naponta többször is szerepeljen az étrendedben! Emésztési zavarok esetén választható.

Szója – kiemelkedő fehérjeforrás
A szója elsősorban fehérje-, valamint fitoösztrogén tartalma miatt érdekes. A szójabab fehérjetartalma feldolgozatlanul is magas, 34-42% körüli, ezért a szójaliszt és szójaételek fogyasztása sportolók számára kimondottan ajánlott. A szója az egyik legvitatottabb élelmiszerünk: egyesek úgy mondják fehérjéje egyenértékű az állati eredetű teljes értékű fehérjékkel, összetevői segítenek erősíteni csontjainkat, védik szív- és érrendszerünket, enyhítik a menopauza kellemetlenségeit és így tovább. Mások ezzel szemben erőteljes negatív kampányt folytatnak ellene, azt állítva, hogy a szója rákkeltő, ártalmas a férfiak számára, és tönkreteszi pajzsmirigyünket. A szójabab jótékony hatása már minimális mennyiség elfogyasztása után is érzékelhető, negatív kísérői jelentős, nagy mennyiségben történő fogyasztás után jelentkezhetnek.

osszetevok gomb
víz, búzaliszt (Bl-112), frissen őrölt teljeskiőrlésű búzaliszt, frissen őrölt teljeskiőrlésű rozsliszt, szójapehely, zabpehely, napraforgómag, szezámmag, tengeri só, élesztő
Adalékanyag mentes!


Felhasznált gabonák:
85% búza, 10% zab, 5% rozs

Wellness kenyereink szeletelt-csomagolt formában a Spar, Lidl, Tesco és CBA áruházakban is elérhetőek!

Jókenyér szaküzleteinkben január hónapban a wellness kenyerek kedvezményes áron vásárolhatók meg!

Kezdje Ön is egészségesen a tavaszt!